כשהלבן צובע את הדף

‘אחרי החגים’ כבר כאן וברצוני לשתף אתכם בלקח מיוחד שלמדתי בימים האחרונים בעקבות ניסוי שעשיתי על עצמי. 

הימים שלפני חג הפסח הם ימים לחוצים, לכולנו. מצד אחד יש את הפרויקטים בעבודה שצריך לסיים עוד לפני חג הפסח, ומצד שני יש את כל ההכנות של חג הפסח. כולנו השתדלנו לצלוח את כל המשימות במקביל כדי לסיים את הכל לפני החג.

אבל אז הגיע הרגע… היה זה ערב פסח אחר הצהרים. בני המשפחה פנו לאגור כוחות לקראת ליל הסדר ואני ישבתי עם עצמי בשולחן, מכין את ההגדה של פסח על פירושיו. 

פתאום עטף אותי רוגע שאי אפשר לתארו… עכשיו כבר לא משנה שום דבר – לא משנה אם נשאר איזשהו דבר קטן להוסיף בלוגו של הלקוח, וגם לא משנה מה קורה בחדשות… גם ככה אוטוטו נכנסים לחג ולא אוכל להתעדכן למשך יום שלם.

מאוד התחברתי לרוגע הזה והחלטתי לעשות ניסוי: במשך כל ימי החג, כולל חול המועד, לא אשתמש בוואטצאפ ולא אחשוב על העסק בכלל.

האמת, זה לא היה קל. במשך החג היה לי את הזמן שהיה אפשר לנצלו לתכנון מהלכים לעסק, פגשתי אנשים שרציתי לדבר אתם על העסק, וגם אפליקציית הוואטצאפ הביטה בי מהטלפון במבט מתגעגע. אבל ברוך ה’ עמדתי חזק בניסיון, ואני יכול להגיד לכם שזו הייתה חוויה מיוחדת במינה.

הייתי כל־כך רגוע… פשוט היה אפשר להתרכז בתפילות, בלימוד ובזמן איכות עם המשפחה. 

ואז הגיע הרגע שאחרי החגים, הרגע שאחרי חג הפסח.

המוח התחיל לפעול. המנועים נדלקו בזה אחר זה, ובמשך הימים שאחרי חג הפסח הצלחתי לסדר לעצמי דברים רבים שישבו לי בתת־מודע במשך הרבה זמן. הצלחתי לעשות תכנון עסקי לתקופה הקרובה, וגם בפרויקטים של לקוחות ראיתי שינוי משמעותי ביכולת הדיוק וביצירתיות.

למה זה ככה? מה קרה?

פתאום נפל לי האסימון…

בלימודי גרפיקה לומדים על אחד היסודות החשובים בעיצוב – חלל לבן.

כשמעצבים מודעה, או כל עיצוב אחר, חשוב מאוד להשאיר חלל לבן מסביב למלל לתמונות ולאלמנטים חשובים. רק כשנותנים לעיצוב ‘לנשום’ ומשאירים מספיק מקום להבליט את עיקר התוכן נקלט המסר. העיניים צריכות את הרוגע מסביב כדי לתפוס את המלל ואז את המסר העיקרי, ולכן חשוב מאוד לא להעמיס על מודעה. הכלל המפורסם של ‘פחות זה יותר‘ ממש נאמר על זה. 

לפעמים חושבים שלהכניס משפט נוסף למודעה, להוסיף עוד איזה אלמנט מגניב, יעזור לנו למכור, אך האמת פעמים רבות זה עובד להיפך. זכרו! החלל הלבן מדגיש את השאר

תנו ללבן למכור, כי על־ידי זה שאין עוד משהו, שזה רק לבן, בעצם צבעתם את כל שאר הקנבס. בעצם הבלטתם את המסר שרציתם…

כמובן החלל הלבן לא חייב להיות דווקא בצבע לבן, זה יכול להיות גם צבע אחר, העיקר שהחלל יישאר ריק ורגוע ולא יבלבל את עין הקורא.

ומניסיון אישי: כמעט תמיד אפשר להוריד קצת מהטקסט, לשנות ולקצר. לפעמים גם אפשר להפנות לעמוד נוסף באמצעות QR Code, או קישור לדף נחיתה שבו אפשר לברר עוד פרטים. אבל תנו לתוכן לנשום!

נמצאנו למדים שני דברים:

ראשית, הרי קיבלנו מתנה מהקב״ה, את השבת. כל שבוע למשך יום שלם אנחנו ממילא לא נוגעים בטלפון. אז בואו ננסה גם לא לחשוב על העסק בכלל. תאמינו לי, אם אתם משחררים את הראש הוא יפעל אחר־כך הרבה יותר חזק ובעוצמה יתירה.

ואני מאתגר אתכם: לקראת החג הבא תעשו את הניסוי בעצמכם ותצאו אנשים חדשים. ראו, הוזהרתם! כמובן אשמח להשתמע אחר־כך איך היה.שנית, בפעם הבאה שאתם מעצבים מודעה זכרו: פחות זה יותר. החלל הלבן צובע את שאר הקנבס.

מאמרים נוספים

Rafael Straus

תרימו את הראש!

כמעט כל יום יש לי את הזכות לאסוף את בתי מהגן. היא בת שלוש, ילדה שמחה שאוהבת לספר הרבה, תודה לא־ל. לרוב היא מספרת איך

קרא עוד »
Rafael Straus

העיוור והשלט

ידוע הסיפור על עיוור שיושב לו בצד המדרכה עם הכלב שלו. לפניו מונחת קופסה בה העוברים והשבים אמורים להכניס כסף להוצאות שלו. על־ידו יש שלט

קרא עוד »

מלאו את הטופס ואחזור אליכם בהקדם